Nissan Almera N16 FL 2.2 dCi 136KM YD22DDTi (2003–2007) to ciekawa propozycja wśród kompaktów, szczególnie dla osób poszukujących dynamicznego diesla o dużej elastyczności i niskich kosztach eksploatacji. Sercem tej wersji jest czterocylindrowy turbodiesel YD22DDTi (2.2, 136KM/314Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT), który zapewnia zaskakująco dobre osiągi – przyspieszenie 0–100 km/h w 9,3 s, maksymalna prędkość 200 km/h, spalanie w mieście 6,6–7,7 l, w trasie 4,5–5,9 l. Do plusów należy ultra-trwały łańcuch rozrządu (ponad 300 tys. km bez wymiany z regularną inspekcją napinacza), tania regeneracja turbosprężarki i wtryskiwaczy, bardzo dobra dostępność zamienników (silnik występuje także w X-Trail, Primerze, Avensis D-4D), przewidywalny serwis oraz rozsądne ceny części eksploatacyjnych. Model bardzo dobrze znosi wysokie przebiegi flotowe, mało awaryjną skrzynię oraz rewelacyjnie sprawdza się w trasach (duży moment od 2,000 obr./min., szybkie przyspieszenia na autostradzie). Wnętrze – klasyczne, wygodne fotele, prosta lecz solidna deska, dobre nagłośnienie, bagażnik 370–1,330 l, praktyczne schowki i możliwości przewozowe. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego w ruchu miejskim/lub taxi, wycieki uszczelek turbo po 130–160 tys., sporadyczne bugi sterowania szybami i centralnego zamka, awarie czujnika temperatury spalin oraz amortyzatory do inspekcji po przebiegach powyżej 150 tys. km. Rekomendowane wymiany oleju co 10 tys., cykliczna kontrola rozrządu, turbo, zawieszenia i klimatyzacji. To solidny wybór jako daily, taxi premium czy auto do długich tras, cenione za wytrzymałość, komfort oraz niskie koszty eksploatacji wśród kompaktów tej epoki.