Nissan Almera Tino 1.8 16V 114KM (2000–2006) to rodzinny minivan, zaprojektowany z myślą o praktyczności i ekonomii w codziennej eksploatacji. Sercem auta jest prosty, czterocylindrowy silnik 1.8 16V QG18DE (114KM/158Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/4AT), który dzięki solidnej konstrukcji zapewnia bezproblemową jazdę nawet przy dużych przebiegach. Osiągi: 0–100 km/h w 12,1 s, vmax 177 km/h, spalanie miasto 8,3–9,3 l, trasa 6,0–7,2 l. Do zalet należy ultra-trwały rozrząd (łańcuch praktycznie dożywotni), tania regeneracja osprzętu (silnik i części kompatybilne z Micrą/Almerą/Primera), bardzo dobra odporność na LPG IV generacji, szeroka baza zamienników zawieszenia, przewidywalność kosztów utrzymania i niezawodność silnika nawet powyżej 300 tys. km. Wnętrze – przesuwana tylna kanapa, możliwość konfiguracji siedzeń, mnóstwo schowków, bagażnik do 440–1320 l, prosta deska rozdzielcza, wygodne fotele z wysoką pozycją, klimatyzacja/aut., porty 12V. Wady: szybsze zużycie sprzęgła/automatu w mieście/flocie, wycieki uszczelek zaworowych po ok. 110–140 tys., sporadyczne awarie elektryki centralnego zamka/szyb, amortyzatory do inspekcji przy większych przebiegach, korozja progów przy niewłaściwej pielęgnacji oraz uproszczona izolacja akustyczna. Model wymaga regularnych wymian oleju (co 10 tys.), przeglądów rozrządu, amortyzatorów, serwisu klimatyzacji i na bieżąco napraw elektryki. Tino 1.8 to niezawodne daily, rodzinny van, taxi ekonomiczne lub drugi samochód do firmy – przewidywalny w kosztach, łatwy w serwisie i bardzo praktyczny na co dzień.