Nissan Almera Tino 2.0 16V 136KM SR20DE (2000–2005) – najmocniejsza benzyna serii, chętnie wybierana przez kierowców oczekujących elastyczności, trwałości i komfortu na rodzinnych trasach. Sercem auta jest silnik SR20DE (2.0, 136KM/178Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/4AT), który pozwala na przyspieszenie 0–100 km/h w 10,7 s, vmax 192 km/h, spalanie miasto 9,0–10,8 l, trasa 6,7–7,6 l. Kluczowe zalety: ultra-trwały rozrząd łańcuchowy, bardzo tania obsługa całego osprzętu i elektryki (części współdzielone z Almera/Primera), szeroka baza zamienników, bardzo łatwa regeneracja automatu, doskonała odporność na instalacje LPG IV generacji oraz przewidywalna wytrzymałość nawet przy flotowych przebiegach. Wnętrze – wszechstronne i komfortowe: wiele konfiguracji siedzeń, opcjonalna klimatyzacja automatyczna, praktyczny bagażnik (440–1320 l), wygodne siedzenia także w drugim rzędzie, funkcjonalne schowki, prostota obsługi. Wady: szybkie zużycie sprzęgła/synchronizatorów/flotowych automatów przy pracy taxi/mieście, wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po ok. 120–130 tys., bugi elektryki szyb/centralnego zamka, amortyzatory do inspekcji na trasach, podatność progów na rdzę przy złej konserwacji, czasem awarie czujników klimatyzacji. Rekomendowana wymiana oleju co 10 tys., inspekcje rozrządu, przeglądy zawieszenia i bieżący serwis klimatyzacji. Almera Tino 2.0 sprawdzi się jako wygodne auto rodzinne, flotowy van, taxi większego segmentu lub praktyczny samochód dla osób szukających komfortu, trwałości i ekonomii na długie lata.