NISSAN ALMERA TINO 2.2 DI 115KM YD22DDT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Almera Tino 2.2 DI 115KM YD22DDT (2000–2006) – wersja wysokoprężna dla zwolenników dużej oszczędności i przyzwoitych osiągów. Motor YD22DDT (2.2, 115KM/250Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT, turbo bez intercoolera) zapewnia wzorowe połączenie praktyczności i rozsądnych kosztów jazdy: przyspieszenie 0–100 km/h w 13,1 s, vmax 179 km/h, spalanie miasto 7,1–8,4 l, trasa 5,2–6,2 l. Ultra-trwały łańcuch rozrządu (ponad 300 tys. km bez wymiany), szeroka baza tanich zamienników (osprzęt wspólny z Almera/Primera), tania regeneracja turbo i pompy, niezawodność przy flotowej eksploatacji, odporność na gorszy olej napędowy oraz prostota mechaniki. Wnętrze: praktyczne i komfortowe, z szeroką konfiguracją siedzeń, bagażnik (440–1320 l), dużo schowków i funkcjonalne dodatki (klimatyzacja, porty 12V, wygodne siedzenia). Wady: szybkie zużycie sprzęgła przy pracy taxi/miejskiej, typowe wycieki uszczelek turbo po 110–140 tys., bugi centralnego/elektryki szyb, amortyzatory wymagające inspekcji po dużych przebiegach, podatność progów na korozję bez konserwacji. Zaleca się cykliczne przeglądy turbo, rozrządu, wymianę oleju/filtrów co 10 tys., inspekcje zawieszenia, turbo i regularny serwis klimatyzacji. Idealny wybór do rodzinnych podróży, taxi, floty lub firmy wymagającej taniego i pojemnego auta użytkowego z dieslem.