NISSAN JUKE 1.6 I 117KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Juke 1.6 i 117KM (2010–2019) to jeden z najbardziej rozpoznawalnych miejskich crossoverów pierwszej dekady XXI wieku, pionier segmentu i od lat ulubieniec kobiet oraz młodych kierowców. Sercem tej wersji jest silnik HR16DE (1.6 117KM/158Nm, rozrząd łańcuch, 5MT/6MT/CVT, napęd przód lub AWD), który zapewnia przyjemną, dynamiczną jazdę: 0–100 km/h w ok. 11,0 s, vmax 180 km/h, spalanie miasto 7,2–8,5 l, trasa 5,7–6,3 l. Kluczowe zalety to solidny, praktycznie bezobsługowy rozrząd (łańcuch wymaga tylko inspekcji napinacza), tania regeneracja cewek i osprzętu (wspólne części z Note, Micrą i Qashqaiem), przewidywalność kosztów serwisu i dobra dostępność zamienników, szeroka oferta wersji wyposażenia i kolorów tapicerki. Juke znany jest z nietuzinkowego designu – wysokiej pozycji za kierownicą, szerokich możliwości personalizacji paneli, klamek, obić czy felg. Wnętrze: kompaktowe, ale przestronne, dobrze wyciszone, z zestawem najważniejszych multimediów, klimatyzacją manualną lub automatyczną, funkcjonalnym bagażnikiem (354 l), ergonomiczną deską i licznymi schowkami. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów w cyklu miejskim/floctowym, wycieki uszczelek pokrywy zaworowej ok. 110–130 tys. km, bugi elektryki szyb i centralnego zamka, czasem problemy z ekranem, amortyzatory wymagające przeglądu po trasach lub intensywnym użytkowaniu, lokalna podatność na rdzę dolnych partii progów/drzwi. Konieczna regularna wymiana oleju co 10 tys., inspekcja rozrządu, cykliczny przegląd zawieszenia, kontrola napędu AWD (jeśli obecny) i aktualizacja softu. Juke 1.6 i 117KM to idealny crossover jako city-car dla młodych, kobiet, rodzin 2+1, taxi premium, floty czy nawet jako stylowe daily car, gdy ważne są tani serwis, pomysłowy styl i przewidywalna eksploatacja.