NISSAN MAXIMA QX A33 2.0 V6 24V 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Maxima QX A33 2.0 V6 24V 140KM (2000–2003) – kontynuacja kultowego sedana, który w nowej odsłonie przyniósł jeszcze wyższy poziom komfortu, lepsze wyciszenie i odrobinę nowocześniejszą elektronikę. Jednostka V6 VQ20DE (2.0 140KM/188Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/4AT) – dynamika 0–100 km/h 10,4 s, vmax 205 km/h, spalanie miasto 10,6–11,7 l, trasa 7,3–8,5 l. Plusy: ultra-trwały rozrząd (łańcuch, praktycznie bezobsługowy do 350 tys. km), bardzo tania obsługa alternatorów/osprzętu (współdzielone z innymi Nissanami), doskonała odporność na LPG IV generacji, szeroka baza elementów zawieszenia, bardzo wygodne i ciche wnętrze (pełna elektryka, bogate audio, komfortowe siedzenia, drewno/skóra). Bagażnik 520 l pozwala na wygodne rodzinne podróże. Model dobrze znosi duże przebiegi flotowe i taxi. WADY: szybkie zużycie automatu/sprzęgła przy intensywnej eksploatacji, wycieki uszczelek głowicy i pokrywy zaworowej powyżej 130–160 tys., bugi elektroniki szyb/centralnego, amortyzatory tracą sprężystość po trasach, miejscowa korozja progów/obrzeży drzwi. Rekomendowana cykliczna wymiana oleju (co 10 tys.), kontrola napinacza rozrządu, inspekcja zawieszenia i układu klimatyzacji. Maxima QX A33 to niedrogie, komfortowe daily, rodzinny sedan lub prestiżowe taxi o bardzo taniej eksploatacji.