Nissan Maxima V 3.0 V6 200KM (2003–2008, wersja USA/EUR/JPN) to jeden z najlepiej ocenianych japońskich sedanów segmentu E, wyróżniający się ultrawytrzymałym napędem i komfortem klasy premium. Sercem modelu jest VQ30DE (3.0 200KM/279Nm, rozrząd łańcuch, 5MT/4AT, napęd przód), który oferuje świetną dynamikę – 0–100 km/h 8,0 s, vmax 229 km/h, spalanie miasto 11,4–13,1 l, trasa 7,6–9,1 l. Główne atuty: praktycznie dożywotni rozrząd (łańcuch, inspekcja co 150 tys.), bardzo tania obsługa automatycznych skrzyń/osprzętu (części wspólne z Infiniti), szeroka baza zamienników zawieszenia, niebywała odporność jednostki na LPG, rewelacyjna wygoda i wyciszenie wnętrza, ogromny bagażnik (530 l), luksusowe materiały – skóra, drewno, najwyższa ergonomia. Komfort jazdy i prowadzenia na dłuższych dystansach na poziomie niemieckiej konkurencji, ale bez jej „drogich niespodzianek” serwisowych. WADY: szybka degradacja automatu przy intensywnej flocie, wycieki z głowicy/uszczelek po 120–150 tys. km, bugi centralnego i klimatyzacji, amortyzatory do serwisu po 120 tys., miejscowa korozja progów przy zaniedbanej konserwacji. Rekomendowane: wymiana oleju (co 10 tys.), kontrola napinacza, serwis automatów i klimatyzacji, regularna konserwacja progów. Maxima V 3.0 V6 200KM jest wręcz stworzona dla rodzin, flot biznesowych, taxi premium czy fanów luksusu i pewności serwisowej przy niewygórowanych wydatkach – japońska klasyka i prestiż.