Nissan Micra K12 1.5 dCi 82KM K9K (2003–2010) to jeden z nielicznych miejskich hatchbacków oferowanych z oszczędnym silnikiem wysokoprężnym. Jednostka K9K (1.5 dCi, 82KM/185Nm, rozrząd pasek, 5MT, napęd przedni) daje świetną elastyczność i niskie spalanie przy bardzo dobrej dynamice w porównaniu do wersji benzynowych: 0–100 km/h w 13,2 s, vmax 170 km/h, spalanie miasto 5,0–5,7 l, trasa 4,2–4,9 l. Do największych zalet należy bardzo przewidywalna obsługa układu rozrządu (pasek wymiana co 60–80 tys. km), łatwy dostęp do części zamiennych (osprzęt wspólny z Renault Clio/Modus), bardzo prosta i tania regeneracja wtryskiwaczy czy turbo, znakomita długowieczność silnika (przy zadbanym serwisie realne przebiegi ponad 350 tys. km bez remontu). Micra dCi to także wyjątkowo praktyczny i zwrotny samochód miejski – ma promień skrętu ledwie 4,7 m, liczne schowki, wygodne dziecinne fotele, wytrzymałą klimatyzację i bagażnik do 251–1140 l (przy złożonej tylnej kanapie). Wadą tej wersji jest szybkie zużycie sprzęgła i dwumasy szczególnie w eksploatacji flotowej/taxi, typowe wycieki z uszczelek pokrywy zaworowej po 100–140 tys., bugi elektryki szyb i centralnego, awarie immobilisera czy tempomatu oraz zamków. Amortyzatory wymagają serwisowania po dużych przebiegach, a niektóre egzemplarze podatne są na ogniska korozji w dolnych partiach drzwi/progów. Model wymaga regularnej wymiany paska rozrządu, oleju, przeglądów układu EGR/DPF (jeśli obecny) i cyklicznych inspekcji turbo/wtrysków – przy systematycznej obsłudze zapewnia bardzo niskie koszty użytkowania. To świetna propozycja na oszczędne daily, flotę miejską, taxi lub drugie auto do przewozu dzieci.