Nissan Micra K12 FL 1.6 16V 110KM (2006–2010, lifting, wersja sportowa) to wersja dla osób wymagających od miejskiego hatchbacka czegoś więcej niż tylko oszczędności. Mocny silnik CR16DE (1.6, 110KM/153Nm, łańcuch rozrządu, 5MT, przód) sprawia, że auto jest jednocześnie zwinne i bardzo dynamiczne – sprint 0–100 km/h w 9,8 s, vmax 183 km/h, spalanie miasto 7,2–8,9 l, trasa 5,6–6,4 l. Plusy: ultra-trwały rozrząd bezobsługowy (inspekcja napinacza co 180–200 tys.), szeroka baza zamienników części (osprzęt wspólny z Note, Clio), bardzo dobra tolerancja na LPG, mocniejszy most i zawieszenie, zwiększona odporność na duże przebiegi. Wnętrze: kubełkowe fotele sport, skórzana kierownica, klimatyzacja, radio z CD/AUX (lifting), porty 12V dla gadżetów, składane oparcia i praktyczny bagażnik 251–1140 l. WADY: szybkie zużycie sprzęgła, gum w zawieszeniu, czasami bugi immobilisera i elektroniki (szyby, centralny), typowe wycieki uszczelek pokrywy po 110 tys., amortyzatory do serwisu powyżej 100 tys., podatność progów na rdzę. Model wymaga regularnej wymiany oleju, inspekcji softu i zawieszenia, kontroli napinacza oraz serwisu klimatyzacji. To świetny hot-hatch do miasta, dynamiczne familia/daily lub drugi samochód flotowy do zadań specjalnych – nieoczywista, a trwała alternatywa w niedrogim wydaniu.