Nissan Murano I 3.5 V6 24V 234KM (2003–2008) to jeden z pierwszych luksusowych crossoverów segmentu premium z Japonii, który zdobył uznanie dużą mocą, wyrazistą stylistyką i wysokim komfortem jazdy typowym dla rynku amerykańskiego. Za napęd odpowiada silnik VQ35DE (3.5 V6, 234KM/318Nm, rozrząd łańcuchowy, skrzynia CVT XTronic, napęd 4×4 AWD). Silnik ten słynie z legendarnej trwałości, łagodnej charakterystyki i doskonałej tolerancji na LPG przy zachowaniu wysokiej kultury pracy. Osiągi Murano to 0–100 km/h w 8,2 s, vmax 210 km/h, a spalanie realnie wynosi 13,2–15,0 l w mieście oraz 9,2–10,8 l na trasie. Olbrzymi plus to niemal bezobsługowy rozrząd (łańcuch – inspekcja napinacza co 200 tys. km), bardzo tania regeneracja alternatorów, cewek i osprzętu (współpraca z modelami Infiniti i Maxima), szeroka baza zamienników oraz świetna odporność skrzyni CVT na regularną wymianę oleju. Komfort podróżowania to skórzana tapicerka, klimatyzacja automatyczna, nowoczesne – jak na swoje czasy – audio BOSE, podgrzewane fotele, rozsuwana tylna kanapa, rozbudowane schowki i pojemny bagażnik 420–1305 l. Model uwodzi wygodą, wysoką pozycją za kierownicą i świetnym zawieszeniem na polskie drogi. WADY: szybkie zużycie przekładni CVT przy dynamicznej jeździe miejskiej lub zaniedbanym serwisie, typowe wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po 120–160 tys. km, bugi elektroniki szyb/centralnego zamka, podatność ramy i progów na korozję jeśli nie są konserwowane, amortyzatory do kontroli, sporadyczne kłopoty z sensorami ABS i tempomatu. Zaleca się regularną wymianę oleju w silniku i CVT (co 10 tys.), kontrolę napędu i układu chłodzenia oraz przeglądy klimatyzacji i zawieszenia. Murano I to SUV dla osób ceniących prestiż, wytrzymałość, bardzo wysoki komfort jazdy i przewidywalność kosztów eksploatacji – polecany na rodzinny daily, taxi premium, flotę firmową czy suv do dalekich tras.