Nissan Murano II 2.5 dCi 190KM YD25DDTi (2011–2016) to propozycja dla fanów mocnych diesli, komfortu i wysokiej ergonomii użytkowania w nowoczesnym crossoverze segmentu D-SUV. Sercem auta jest czterocylindrowy turbodiesel YD25DDTi (2.5, 190KM/450Nm, rozrząd łańcuch, 6AT AWD), który zapewnia świetną dynamikę: 0–100 km/h w 10,2 s, vmax 202 km/h, spalanie miejskie 8,9–10,6 l, trasa 6,6–7,8 l. Największymi atutami są: trwały rozrząd (łańcuch wymagający inspekcji napinacza powyżej 200 tys. km), tania regeneracja turbo i wtrysków (osprzęt kompatybilny z Navarą i Pathfinderem), bardzo szeroka baza zamienników, odporność na wysokie przebiegi przy regularnym serwisie i prostota budowy silnika. Kabina zachwyca przestronnością, skórzaną tapicerką, panoramicznym dachem, automatyczną czterostrefową klimatyzacją, bogatymi multimediami Nissan Connect, systemem BOSE, funkcją podgrzewania i wentylacji foteli czy adaptacyjnym tempomatem. Bagażnik 402–1320 l pomieści rodzinny ekwipunek lub wyposażenie firmowe. Do typowych wad zalicza się szybkie zużycie przekładni automatycznej oraz dwumasy przy dynamicznej, miejskiej eksploatacji, wycieki uszczelek turbo i chłodnicy EGR, bugi panelu centralnego/klimatyzacji, okazjonalnie awarie elektrozaworów turbosprężarki czy amortyzatorów na złych drogach, oraz podatność na rdzę dolnych krawędzi progów i klapy bagażnika. Model wymaga regularnej wymiany oleju co 10 tys., cyklicznych przeglądów układu wtryskowego/turbo, inspekcji rozrządu, serwisu automatu i konserwacji podwozia. Doskonały dla rodzin, flot taxi, firm oraz entuzjastów połączenia komfortu, ekonomii i przewidywalnej obsługi „full size” SUV-a na co dzień.