Nissan Murano II 3.5 255KM (2008–2016) – benzynowa flagowa wersja tego modelu, która przynosi na europejski rynek amerykański komfort, dużo mocy i legendarne właściwości znane z serii VQ35DE. Motor 3.5 V6 (255KM/336Nm, rozrząd łańcuchowy, CVT, AWD) – sprint 0–100 km/h 8,1 s, vmax 210 km/h, średnie spalanie miasto 13,5–15,2 l, trasa 8,9–10,3 l. Sezonowane atuty: trwały i prawie dożywotni rozrząd (łańcuch, inspekcja po 200 tys.), ultra-tania regeneracja alternatora, cewek i osprzętu (części dzielone z Infiniti/Nissan Maxima), duża odporność silnika na LPG IV gen., szeroka baza zamienników zawieszenia, przewidywalność obsługi CVT i napędu AWD. Komfort: panoramiczny dach, klimatyzacja czterostrefowa, podgrzewane skórzane siedzenia, zaawansowane audio Bose, otwieranie keyless, elektryka bagażnika 400 l, porty USB i multimedialny wyświetlacz. WADY: szybkie zużycie skrzyni CVT przy zaniedbaniach serwisowych, typowe wycieki pokrywy zaworowej/pompy chłodzenia po ok. 150 tys., bugi centralnego zamka i elektroniki, amortyzatory do inspekcji po większych przebiegach, podatność progów/klapy na rdzę. Rekomendowana cykliczna wymiana oleju (co 10 tys.), przeglądy skrzyni CVT, inspekcje rozrządu, aktualizacje softu. Model idealny do taxi premium, flot firmowych, codzienny comfort SUV lub auto na długie trasowe podróże z rodziną.