Nissan Navara III 2.5 TD 171KM (2005–2010) to wcześniejsza i prosta odmiana mocnego pickupa, która świetnie sprawdziła się w firmach usługowych, na gospodarstwach oraz w lasach. Motor YD25 (2.5 TD, 171KM/403Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT, napęd 4×4 All-Mode), sprint 0–100 km/h 12,1 s, vmax 171 km/h, spalanie miasto 9,4–11,2 l, trasa 8,0–9,1 l. Największe plusy: ultra-trwały rozrząd (łańcuch), tanie naprawy turbo/wtrysków (osprzęt wspólny z Murano, Pathfiinderem), bardzo duża dostępność części, uproszczona elektryka, niezwykle trwała rama i solidny napęd 4×4, przewidywalność obsługi układów roboczych przy ciężkiej pracy, odporność jednostki na niską jakość paliw (ale regularny serwis konieczny!). Wnętrze: ergonomiczne, odporne materiały, prosta klima, wygodne siedzenia, intuicyjna obsługa, pojemna skrzynia ładunkowa, praktyczna blacha, duże możliwości adaptacji pod firmę/budownictwo. WADY: szybkie zużycie sprzęgła, turbo i rozrządu istnieje przy zaniedbaniach serwisowych, typowe wycieki uszczelek po ok. 120 tys., bugi centralnego/zamka, amortyzatory do przeglądu po bezdrożach, korozja ramy i progów przy braku konserwacji. Model wymaga regularnej wymiany oleju, inspekcji turbo i rozrządu, serwisów wszystkich układów napędowych i układu chłodzenia. To auto robocze dla amatorów terenowych przygód, właścicieli gospodarstw i flot specjalistycznych, poszukujących kompromisu między wytrzymałością, niskimi kosztami obsługi oraz rzeczywistą wartością pracy na lata.