NISSAN PATHFINDER II 3.2 TD 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Pathfinder II 3.2 TD 150KM (Terrano/Pathfinder, 1997–2005) to flagowa wersja ceniona wśród profesjonalistów za połączenie mocy, praktyczności i zdolności terenowych. Motor 3.2 TD (150KM/290Nm, rozrząd pasek, turbo, 5MT/4AT, napęd Super Select 4WD) pozwala na lepszą dynamikę: 0–100 km/h w 12,1 s, vmax 173 km/h, spalanie miasto 11,6–13,5 l, trasa 8,9–9,9 l. Plusy: bardzo wytrzymała skrzynia i rozrząd (pasek do wymiany co 80 tys.), szeroka baza tanich zamienników (mechanika i blacha wspólne z Terrano II), bardzo tania naprawa turbo i wtrysków, olbrzymia odporność na złej jakości paliwo, mega trwała rama i napęd, prostota konstrukcji, łatwość regeneracji nawet po poważnych uszkodzeniach terenowych. Kabina zapewnia komfort i praktyczność: wygodne fotele, możliwość przewozu 7 osób (opcjonalnie), solidny bagażnik 463–1870 l, praktyczne schowki, dobra klimatyzacja, prosty panel elektryki. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i turbo przy aktywnej eksploatacji teren/flota, typowe wycieki uszczelek i turbo po ponad 120 tys., bugi elektryki (centralny zamek/klima), amortyzatory do inspekcji po ostrym off-roadzie, podatność progów i podłogi na korozję jeśli nie są regularnie zabezpieczane. Regularny serwis rozrządu, przeglądy napędu, wymiana oleju i filtrów, inspekcje amortyzatorów i konserwacja blach są kluczowe, by zachować sprawność przez kolejne setki tysięcy kilometrów. Pathfinder 3.2 TD to propozycja idealna dla flot terenowych, rolników, brygad budowlanych czy fanów ekspedycji off-road – trwałość, praktyka i niskie koszty serwisowania.