Nissan Patrol GR Y61 FL 3.0 DDTI 160KM ZD30DDTI (2004–2010) to zmodernizowana generacja legendarnego Patrola, z poprawionym silnikiem (160KM/380Nm, ZD30DDTI, łańcuch rozrządu, 5MT/4AT, napęd 4×4 AllMode II, reduktor). Auto zachowało cechy ekstremalnej wytrzymałości, świetnie radzi sobie w terenie (blokady, super wytrzymała rama, solidny napęd) i doskonale znosi duże obciążenia. Osiągi: 0–100 km/h 13,1 s, vmax 168 km/h, spalanie miasto 13,5–15,3 l, trasa 10,4–11,8 l. Największe plusy: bardzo solidny napęd 4×4 (reduktory, blokady, mocne półosie), tani serwis turbosprężarki/wtrysków (osprzęt wspólny z innymi Nissanami), ultra-trwały rozrząd łańcuchowy (kontrola napinacza przy serwisie), genialna baza zamienników zawieszenia i układów jezdnych, odporność na tuningi (akcesoria off-road, podniesienia, wyciągarki). Wnętrze: wygodne, przestronne, trwała wykładzina do ekspedycji, solidna klima, liczne schowki, bagażnik 668–2280 l. WADY: szybkie zużycie sprzęgła, czasem wycieki intercoolera/turbo po 120 tys., bugi sterowania ABS/centralnego, amortyzatory do kontroli po off-roadzie, podatność ramy/progów na korozję przy zaniedbanej konserwacji. Model wymaga wymiany oleju max co 10 tys., okresowej kontroli napędów/rozrządu i konserwacji podwozia. Patrol Y61 FL 3.0 DDTI 160KM to niezniszczalny towarzysz do wypraw, rolnictwa czy pracy ekstremalnej – uznany za jeden z ostatnich „prawdziwych” japońskich terenówek przed erą SUV-ów.