Nissan Primera II 2.0 16V 115KM (P11, 1996–2002) to jeden z najbardziej cenionych kompaktowych sedanów i liftbacków lat 90., wybijający się ponadprzeciętną trwałością oraz wszechstronnością. Silnik SR20DE (2.0, 115KM/165Nm, rozrząd łańcuch, 5MT/4AT, napęd na przód) zapewnia płynną, dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie – sprint do 100 km/h w 10,4 s, vmax 198 km/h, spalanie w mieście 8,2–9,4 l, trasa 6,1–7,1 l. Kluczowy atut to ultra-wytrzymały łańcuch rozrządu, praktycznie bezobsługowy do 300 tys. km, a także szeroka baza zamienników całego osprzętu silnika, zawieszenia oraz blacharki. Serwis skrzyni manualnych i automatów jest łatwy i niedrogi. Kabina Primery P11 wyróżnia się trwałym wykończeniem, wygodnymi fotelami, sporym bagażnikiem (465–1320 l), dobrym nagłośnieniem i intuicyjną deską rozdzielczą. Samochód świetnie znosi instalacje LPG i jest praktycznie wolny od poważnych problemów z elektroniką – stanowił solidne auto rodzinne, flotowe lub taxi miejskie. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów skrzyni w intensywnym ruchu miejskim, wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po 120–150 tys., sporadyczne bugi centralnego zamka i elektryki szyb, amortyzatory do kontroli powyżej 120 tys., wyraźna podatność progów i rantów drzwi na korozję przy braku konserwacji. Primera II wymaga regularnych wymian oleju, inspekcji rozrządu, sezonowej konserwacji podwozia i przeglądów zawieszenia. To świetny wybór na komfortowe daily, taxi, klasyczną flotę – trwałość i przewidywalność kosztów obsługi stanowią wzór do dziś.