Nissan Primera II 2.0 16V 140KM (P11, SR20VE, 1998–2002) – rzadko spotykana topowa wersja z silnikiem wyposażonym w zmienne fazy rozrządu i jeszcze większą dynamiką. Motor SR20VE (2.0, 140KM/186Nm, łańcuch rozrządu, 5MT, napęd przód), pozwala na przyspieszenie 0–100 km/h w 8,6 s i oferuje vmax 215 km/h, spalanie miasto 9,1–10,9 l, trasa 6,7–7,9 l. Atuty: ultra-trwały rozrząd, bardzo szeroka możliwość tuningu (nawet do 170 KM), unikalny dźwięk i sportowa charakterystyka, przewidywalność oraz bezobsługowość napędu (elementy wspólne z linią Primera GT i Almera GTi), tania regeneracja osprzętu (wtryski, alternator, wydech), ogromna baza zamienników. Wnętrze: kubełkowe siedzenia, sportowe obszycia, lepsze audio, duży bagażnik, mocna klimatyzacja, zabezpieczenia antykradzieżowe. Wady: szybka degradacja sprzęgła przy miejskiej flocie/dynamicznej jeździe, wycieki z pokrywy zaworowej/turbo po 110–130 tys., bugi układu elektryki (sterowanie szybami/centralny zamek), amortyzatory do inspekcji po intensywnej eksploatacji, podatność progów na rdzewienie. Zalecana regularna wymiana oleju/filtrów (max co 10 tys.), cykliczne przeglądy zawieszenia, inspekcja napędu i rozrządu, dbałość o regulację softu. Primera 2.0 140KM to atrakcyjny youngtimer dla miłośników japońskich klasyków, taxi premium oraz osób oczekujących połączenia sportu z codzienną niezawodnością.