NISSAN PRIMERA II 2.0 16V 150KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Primera II 2.0 16V 150KM (P11, eGT/GT, 1996–2002) to pożądany dziś youngtimer, który uchodzi za jeden z najlepiej prowadzących się japońskich kompaktów sportowych końca lat 90. Motor SR20DET (2.0, turbo, 150KM/202Nm, łańcuch rozrządu, 5MT, przód) w rzadkich wersjach daje sprint 0–100 km/h w 7,8 s, vmax 218 km/h, spalanie miasto 9,6–11,3 l, trasa 6,9–8,1 l. Atuty: ultra-trwały rozrząd, bardzo tania obsługa turbo/softu (wspólność z Nissanami GTI, SR), ogromna podatność na sportowe modyfikacje (do 180–200 KM), bezproblemowa regeneracja zawieszenia, zacisków sport, tłumików. Kabina: fotele kubełkowe z bocznym trzymaniem, sportowa kierownica, rozbudowane wskaźniki, zwiększona sztywność nadwozia, boazeria soft-touch oraz duży bagażnik. Wady: szybkie zużycie sprzęgła i amortyzatorów przy jeździe sportowej, wycieki uszczelek przy wysokich przebiegach, sporadyczne usterki elektryki szyb/klimatyzacji, bugi sterowania turbo, podatność na rdzewienie progów i dolnych rantów drzwi. Model wymaga regularnego serwisu turbo, oleju, inspekcji zawieszenia oraz przeglądów rozrządu. Primera eGT to youngtimer dla fana serii SR20, osób szukających JDM, taxi sport, kolekcjonerskiego daily lub auta na event klasycznych sportowych sedanów.