Nissan Primera P12 1.9 dCi 120KM F9Q (2002–2006) to propozycja dla osób szukających oszczędnych i trwałych samochodów klasy średniej z wygodną kabiną i oryginalnym designem. Pod maską tej wersji montowany był dobrze znany z modeli Renault silnik F9Q (1.9 dCi, 120KM/270Nm, rozrząd pasek, 6MT), odznaczający się przyzwoitą dynamiką (0–100 km/h w 10,4 s, vmax 198 km/h) i niskim spalaniem (miasto 6,2–7,3 l, trasa 4,5–5,4 l). Do głównych zalet należy przewidywalność napraw (masowo produkowana jednostka z Renault Scenic, Megane), bardzo tania regeneracja osprzętu (turbo, wtryski, alternator), dostępność zamienników i szeroka sieć serwisowa. Silnik radzi sobie dobrze z LPG, choć wymaga regularnej wymiany rozrządu (pasek co 90 tys. km) oraz czyszczenia dolotu/EGR przy intensywnej eksploatacji miejskiej. Komfort jazdy uzupełnia bardzo bogate wyposażenie: cyfrowa deska, czujniki parkowania, klimatyzacja automatyczna, rozbudowane multimedia, pojemny bagażnik (450–1530 l), przestronna kabina i dobre wyciszenie. WADY: typowe wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po 100–130 tys., bugi elektroniki (centralny zamek, sterowanie szybami i multimedia), szybkie zużycie sprzęgła przy flocie, wycieki z turbiny po ok. 140 tys., czasem problemy z immobilizerem i amortyzatorami wymagającymi inspekcji po dłuższych trasach. Auto wymaga cyklicznego serwisowania filtra DPF/EGR, wymiany oleju co 10 tys., okresowej inspekcji sprzęgła i przeglądów zawieszenia. Primera P12 1.9 dCi polecana jest dla flot, rodzin, taxi i osób podróżujących głównie w trasach – niskie koszty serwisu, przewidywalność, dobra przestrzeń i komfort jazdy bez nadmiernych kosztów utrzymania.