Nissan Primera P12 2.2 dCi 139KM YD22DDTi (2002–2006) to wersja dla tych, którzy oczekują od samochodu większej dynamiki i komfortu jazdy na dłuższych trasach lub w pracy flotowej. Silnik YD22DDTi (2.2, 139KM/314Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT) cechuje się bardzo dobrą elastycznością (0–100 km/h w 9,7 s, vmax 212 km/h) oraz realnie niskim spalaniem (miasto 6,7–7,9 l, trasa 4,7–5,6 l). Ogromnym plusem jest ultra-trwały łańcuch rozrządu (dożywotni, wystarczy kontrola napinacza co 180 tys.), odporność jednostki na duże przebiegi, tania regeneracja turbo i wtrysków (turbina współdzielona z X-Trailem, Navarą), niska awaryjność skrzyni biegów, szeroka baza zamienników osprzętu i praktycznie bezawaryjny układ wtryskowy Bosch. Model cieszy się wygodą kabiny: szerokie, wielopoziomowe siedzenia, praktyczne schowki, multimiedia NissanConnect, klimatyzacja, komfortowa pozycja, bagażnik 450–1530 l oraz wysokiej jakości wyciszenie wnętrza. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i dwumasy przy flocie/taksówce, wycieki uszczelek turbo i przewodów turbo po ok. 120–150 tys. km, bugi elektroniki (przyciski, centralny zamek, multimedia), amortyzatory do serwisu po trasach, sporadyczny problem z zaworem EGR przy dużej ilości jazd miejskich. Regularna wymiana oleju co 10 tys., inspekcja łańcucha i turbo, przeglądy zawieszenia pozwalają cieszyć się bezproblemową eksploatacją ponad 400 tys. km. To wersja idealna dla flot taxi, firm przewozowych, rodzin lub osób kochających wygodną, przewidywalną jazdę z dynamicznym dieslem i świetną niezawodnością.