Nissan Primera P12 2.2 Di 126KM YD22ETi (2002–2004) to wcześniejsza wersja wysokoprężna, znana z niezłej dynamiki i wybitnej trwałości, skierowana do użytkowników oczekujących niskich kosztów utrzymania i odporności na duże przebiegi. Silnik YD22ETI (2.2, 126KM/280Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT, turbo) osiąga 0–100 km/h w 10,8 s, vmax 200 km/h, spalanie miasto 6,5–7,7 l, trasa 4,9–5,7 l. Największym plusem jest ultra-trwały łańcuch rozrządu, bardzo tania regeneracja turbosprężarki/osprzętu (części dzielone z X-Trailem, Almerą, Navarą), szeroka baza zamienników, praktycznie bezawaryjny układ wtryskowy, odporność na gorsze paliwo ON, prostota obsługi mechanicznej i niska cena serwisu. Komfortowa kabina z rozbudowanymi schowkami, wygodne fotele, klimatyzacja, bagażnik 450–1530 l, solidna jakość materiałów, przyzwoite multimedia i ergonomia, sprawiają, że auto dobrze sprawdza się w roli komfortowego taxi, rodzinnego daily lub floty. WADY: szybkie zużycie sprzęgła (zwłaszcza w ruchu miejskim), wycieki uszczelek turbo po 120 tys., bugi elektroniki centralnego zamka/klimatyzacji, sporadyczne awarie EGR w mieście, amortyzatory do serwisu na trasie, miejscowa korozja spodów drzwi/progów. Zalecana regularna wymiana oleju (co 10 tys.), inspekcja rozrządu/turbo, cykliczna regeneracja sprzęgła oraz sezonowa konserwacja podwozia. To idealny wybór na daily, taxi, flotę firmową lub rodzinę oczekującą przewidywalności, taniego serwisu i komfortu jazdy w segmencie D.