NISSAN PULSAR C13 1.2 16V DIG-T – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Pulsar C13 1.2 16V DIG-T (2014–2018) należy do rzadko spotykanych kompaktów klasy C, które skutecznie konkurują z europejskimi bestsellerami, oferując duży komfort jazdy, nowoczesne technologie i niskie koszty eksploatacji. Silnik 1.2 DIG-T (115KM/190Nm, turbo, rozrząd łańcuchowy, 6MT/CVT, przód) zapewnia przyjemną dynamikę (0–100 km/h w 10,7 s, vmax 190 km/h) i zaskakująco niskie zużycie paliwa (miasto 6,1–7,3 l, trasa 4,8–5,7 l). Największe atuty: rozrząd łańcuchowy (dożywotni przy kontrolowaniu napinacza), bardzo szeroka baza tanich zamienników (silnik stosowany w Renault, Micra K14, Qashqai II), tania regeneracja turbo/osprzętu, przewidywalna obsługa sprzęgła, bardzo dobra odporność na miejski styl jazdy. Kabina: wygodne siedzenia, rozbudowane multimedia NissanConnect, bogata klimatyzacja, porty USB i Bluetooth, szeroki bagażnik 385–1395 l, wysoka ergonomia i duża ilość schowków, przyjemne wyciszenie. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/DCT w ruchu miejskim/flocie, wycieki turbo/uszczelek po 100–130 tys., bugi multimediów/softu i elektryki szyb, amortyzatory do inspekcji po trasach, miejscowa podatność progów na rdzę. Model wymaga regularnej wymiany oleju (co 10 tys.), kontroli turbo/rozrządu, przeglądów amortyzatorów i cyklicznej aktualizacji softu. To idealny wybór do miasta, taxi premium, daily car dla młodej rodziny lub osób ceniących ekonomię, komfort i nowoczesność w rozsądnej cenie.