Nissan Qashqai I 2.0 140KM (2006–2013) to benzynowa wersja najpopularniejszego crossovera segmentu C, która uchodzi za najtrwalszą i najbardziej przewidywalną w długoterminowej eksploatacji. Sercem tej wersji jest silnik MR20DE (2.0, 140KM/200Nm, rozrząd łańcuch, 6MT/CVT-automat, napęd przód lub AWD) – zapewnia bardzo przyjemną jazdę (0–100 km/h 10,1 s, vmax 192 km/h), spalanie miasto 8,6–10,2 l, trasa 6,1–7,2 l. Wśród zalet należy wymienić niemal dożywotni rozrząd (łańcuch, inspekcja napinacza po 180 tys. km), przewidywalną i tanią regenerację osprzętu (wtryski/alternatory wspólne z innymi Nissanami i Renault), bardzo dużą odporność na LPG IV gen., szeroką bazę tanich zamienników oraz bardzo prostą obsługę mostu i wariatora. Kabina Qashqaia II to wysoka pozycja za kierownicą, wygodne, szerokie siedzenia z podgrzewaniem, przestrzeń rodzinnego auta, praktyczny bagażnik 410–1510 l, ergonomiczna deska i solidne multimedia. Jest też dobre wyciszenie, klimatyzacja automatyczna oraz opcjonalny dach panoramiczny. WADY: szybkie zużycie CVT przy ruchu miejskim/napęd ALL4, bugi elektroniki klimy/szyb/centalnego, wycieki pokrywy zaworowej po 120–150 tys., amortyzatory tracące sztywność po ponad 100 tys., miejscowa podatność na korozję progów i podłogi szczególnie na „solonych” trasach. Model wymaga regularnej wymiany oleju (co 10 tys.), przeglądów rozrządu i napędu AWD, cyklicznego serwisu skrzyni i zawieszenia. Najlepszy wybór na rodzinne daily, auto taxi, komfortowy SUV dla osób szukających niezawodności oraz oszczędności w długoterminowej eksploatacji.