NISSAN QASHQAI I 2.0 DCI 150KM M9R – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Qashqai I 2.0 dCi 150KM M9R (2007–2013) to jedna z najmocniejszych wysokoprężnych jednostek napędowych w Qashqaiu, chętnie wybierana przez użytkowników wymagających lepszej dynamiki oraz ponadprzeciętnej trwałości napędu. Motor M9R (2.0 dCi, 150KM/320Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT/6AT, napęd przód/AWD XY4) – sprint do 100 km/h w 9,5 s, vmax 197 km/h, spalanie miasto 6,8–8,2 l, trasa 5,2–6,1 l. Kluczowym atutem tego silnika jest praktycznie bezobsługowy łańcuch rozrządu, bardzo tania i przewidywalna regeneracja turbo/wtrysków (osprzęt dzielony z Renault Kadjar/Megane III), szeroka baza zamienników, odporność na DPF i wysokie przebiegi (turbo wymaga tylko regularnych przeglądów i czystości ON). Wnętrze jest przestronne, z wygodnymi fotelami, szerokim bagażnikiem 410–1510 l, nowoczesną deską (klimatyzacja automatyczna, systemy Connect, sterowanie kierownicą), a wersje 4×4 sprawdzają się nawet podczas lekkiej jazdy terenowej. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/dwumasy przy flocie miejskiej, wycieki z pokrywy zaworowej/uszczelek po ok. 120–150 tys., bugi elektroniki (soft sterowania napędem, centralny, multimedia), amortyzatory do kontroli po długich trasach/terenowych przejazdach, możliwe wycieki chłodnicy EGR przy niedbałej eksploatacji, okresowa awaria czujnika NOx przy zaniedbanym DPF. Model wymaga regularnego serwisu turbo, inspekcji rozrządu i wymiany oleju co max 10 tys. Qashqai 2.0 dCi to wybór dla rodzin, flot premium, biznesu oraz osób, które oczekują elastyczności i trwałości w jednym aucie – niezawodność i komfort jazdy na lata.