Nissan Qashqai II 1.2 DIG-T 115KM (2014–2018) to nowoczesny benzynowy crossover segmentu C, skierowany do klientów miejskich, flot taxi oraz małych rodzin szukających ekonomii i funkcjonalności. Za napęd odpowiada silnik HRA2DDT (1.2 turbo, 115KM/190Nm, rozrząd łańcuch, 6MT/CVT, napęd przód), zapewniający sprint 0–100 km/h w 10,9 s, vmax 185 km/h, spalanie miasto 6,5–7,9 l, trasa 4,5–5,6 l. Najważniejsze zalety: bardzo trwały rozrząd (łańcuch do inspekcji napinacza po 150 tys.), tania regeneracja turbo (osprzęt z Renault/Nissan Pulsar), szeroka pula zamienników, niskie OC i podatki, świetny soft do chipowania (do 135 KM), komfort resorowania. Kabina Qashqaia II to dobrze wyprofilowane fotele, wysokiej klasy materiały, panoramiczny dach, nowoczesne multimedia, praktyczny bagażnik 430–1540 l, porty USB i klimatyzacja. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/DCT przy flocie miejskiej, typowe wycieki turbo/uszczelek po 100–130 tys., bugi multimediów, amortyzatory do serwisu przy dynamicznej eksploatacji, miejscowa podatność rantów drzwi na korozję (przy braku corocznej konserwacji). Model wymaga regularnej wymiany oleju, inspekcji łańcucha/turbo, kontroli softu i systemów bezpieczeństwa, cyklicznej obsługi układu chłodzenia. To miejskie daily, taxi, auto na firmę lub rodzinę 2+1 – jakość, przewidywalność eksploatacji i nowoczesność za niewygórowaną cenę.