Nissan Qashqai II 1.5 dCi 110KM K9K (2014–2018) to flagowy diesel w gamie Qashqai II, znany z oszczędności eksploatacji, świetnej odporności na duże przebiegi oraz znakomitej funkcjonalności dla rodzin i flot. Silnik K9K (1.5 dCi, 110KM/260Nm, rozrząd pasek, 6MT, przód) – osiągi: 0–100 km/h 11,9 s, vmax 183 km/h, spalanie miasto: 4,8–5,8 l, trasa 3,7–4,3 l. Największym atutem jest bardzo przewidywalna i tania obsługa układu napędowego (regeneracja turbo/wtryski/DPF za grosze, elementy wspólne z Renault), tania wymiana paska rozrządu co 60 tys., bardzo odporność na przebiegi flotowe (400+ tys. km przy dobrej opiece), szeroka baza zamienników. Wnętrze – wysokiej klasy multimedia, materiały, wygodne fotele i ogromny bagażnik 430–1540 l, szereg schowków, klimatyzacja, zaawansowane ADAS. WADY: szybkie zużycie sprzęgła we flocie/taxi, typowe bugi elektroniki szyb/multimediów, wycieki turbo/uszczelek po 110–140 tys., amortyzatory tylne wymagające serwisu, podatność progów na punktową korozję. Model wymaga regularnych przeglądów turbo w serwisie, wymiany paska/oleju co 10 tys., serwisu DPF i ewentualnej regeneracji EGR po trasach miejskich. Qashqai II 1.5 dCi 110KM to wzór samochodu rodzinnego, taxi, floty/firmy, codziennego daily – praktyczny, tani w utrzymaniu, przewidywalny i bezpieczny w codziennych zadaniach.