NISSAN QASHQAI II FL 1.3 16V DIG-T 140KM HR13DDT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Qashqai II FL 1.3 16V DIG-T 140KM HR13DDT (2018–2021) to odmiana po liftingu, która jeszcze mocniej podąża za trendem downsizingu i nowoczesnych napędów benzynowych. Czterocylindrowy silnik HR13DDT (1.3 turbo, 140KM/240Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT, przód) to wspólna konstrukcja z Renault, wysoce kompatybilna z licznymi częściami serwisowymi i niezwykle nowoczesna pod względem parametrów emisji i zużycia. Sprint do 100 km/h trwa 10,6 s, vmax to 193 km/h, spalanie realne: miasto 6,7–8,2 l, trasa 5,2–6,1 l. Plusem jednostki jest ultra-trwały łańcuch rozrządu (kontrola napinacza przy dużych przebiegach), bardzo tania regeneracja turbo i osprzętu (elementy wspólne z Captur/Megane), szeroka baza zamienników, świetna elastyczność przy niskich obrotach i odporność na delikatny tuning softu do ok. 155KM. Kabina Qashqaia FL została zmodernizowana: lepsze fotele, nowe multimedia NissanConnect z Apple CarPlay/Android Auto, bogate nagłośnienie, praktyczny bagażnik 430–1585 l, wyższa jakość plastików oraz lepsza izolacja akustyczna. Auto posiada szeroką gamę systemów bezpieczeństwa ADAS, kamerę 360, systemy utrzymania pasa i adaptacyjny tempomat. WADY: szybkie zużycie sprzęgła przy jeździe miejskiej/taxi, typowe wycieki uszczelek turbo po 90–120 tys., bugi skrzyni DCT (w wersjach automatycznych), sporadyczne problemy z softem multimediów i błędy czujników ADAS, podatność progów i rantów drzwi na punktową rdzę, konieczność regularnego serwisu turbo/softu. Model wymaga regularnych wymian oleju (co 10 tys.), inspekcji napinacza rozrządu/softu, przeglądów turbo, softowych aktualizacji i dbania o aktualne multimedia. Idealny wybór na daily, city-SUV, floty taxi/najem, dla rodzin 2+2, kobiet i młodych kierowców poszukujących kompromisu między stylem, ekonomią i nową technologią.