Nissan Sunny N14 2.0 D 75KM (1990–1995) to klasyczny kompakt dla zwolenników oszczędnego i przewidywalnego diesla, który przez lata zdobył przychylność zarówno klientów flotowych, jak i rodzin szukających najtańszych, bezproblemowych rozwiązań do miasta i na trasę. Silnik CD20 (2.0 diesel, 75KM/132Nm, rozrząd pasek, 5MT) zapewnia bezstresową obsługę i niskie spalanie: miasto – 5,7–6,5 l, trasa – 4,5–5,3 l oraz przyzwoite osiągi – sprint do 100 km/h w 13,7 s, vmax 166 km/h. Do największych plusów należy legendarna trwałość jednostki napędowej (przebiegi ponad 400 tys. km nie są rzadkością w serwisowanych egzemplarzach), bardzo niska cena i dostępność części zamiennych (osprzęt wspólny z innymi Nissanami, m.in. Primerą, Almą, Terrano), ultra-tania regeneracja pompy wtryskowej, prostota budowy oraz brak problemów z DPF, turbo czy skomplikowaną elektroniką. Kabina: klasyczna, bardzo przestronna, wygodne siedzenia, duży bagażnik (360–1320 l), prosta deska i minimum elektroniki. Wady: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów przy flocie/taxi, typowe wycieki pokrywy zaworowej oraz spod głowicy po 120 tys., bugi centralnego zamka i szyb, amortyzatory do inspekcji po długich trasach, łatwo powstająca korozja na spodach drzwi i progach bez konserwacji, umiarkowane wyciszenie odgłosów silnika. Auto wymaga regularnej wymiany paska rozrządu (co 60–70 tys.), filtrów i oleju (max co 10 tys.), inspekcji hamulców oraz sezonowej konserwacji podwozia. Sunny 2.0 D to auto do codziennej pracy, taxi dla budżetowych użytkowników, pojazd dla firm/rolników lub studentów ceniących praktyczne rozwiązania – najtańsza eksploatacja i trwałość lat 90. gwarantowana.