Nissan Terrano II 2.4 i 12V 118KM (1993–2004) to jeden z najbardziej uniwersalnych i niedrogich w utrzymaniu japońskich SUV-ów terenowych, chętnie wybierany zarówno przez rodziny, jak i przedsiębiorców szukających auta roboczego. Wolnossąca jednostka benzynowa KA24S (2.4, 118KM/186Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/4AT, napęd 4×4 z reduktorem) cechuje się bardzo dużą odpornością na zaniedbania, przewidywalnym serwisem i bezproblemową adaptacją na LPG IV gen. Auto przyspiesza do 100 km/h w 13,3 s, vmax 162 km/h, spalanie w mieście 12,1–14,6 l, trasa 8,7–10,2 l. Kluczowe atuty: ultra-trwały łańcuch rozrządu (dożywotni przy inspekcji napinacza), ultra-tania regeneracja osprzętu (silnik dzielony m.in. z Navarą), prosta mechanika, ogromna baza zamienników (mosty, amortyzatory, blacha), doskonała odporność na tuning do 135 KM, wytrzymały napęd 4×4 do pracy w terenie i przewidywalność napraw. Kabina: wygodne siedzenia, praktyczne wnętrze, liczne schowki, bardzo duży bagażnik 450–1800 l, banalna obsługa i dobra widoczność. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/automatu i hamulców przy jeździe terenowej/flotowej, typowe wycieki uszczelek pokrywy lub chłodnicy po 110–140 tys., bugi elektryki zamka/klimatyzacji, amortyzatory wymagające inspekcji po off-roadzie, podatność progów/rama na korozję przy braku konserwacji. Regularne wymiany oleju (co 10 tys.), inspekcja łańcucha, napędu, amortyzatorów oraz sezonowa konserwacja i kontrola przewodów LPG są kluczowe dla trwałości. Terrano 2.4i polecam entuzjastom wypraw, firmom, myśliwym, rodzinom lub kierowcom taxi event szukającym niedrogiego, praktycznego, autentycznego terenowego SUV-a.