NISSAN TERRANO II 2.7 TD 101KM TD27T – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan Terrano II 2.7 TD 101KM TD27T (1993–2000) to jeden z najlepszych terenowych diesli lat 90., legenda flot budowlanych, leśników i firm. Silnik TD27T (2.7, 101KM/205Nm, rozrząd pasek, turbo, 5MT/4AT, napęd 4WD Easy Select) umożliwia jazdę 0–100 km/h w 15,4 s, vmax 149 km/h, spalanie miasto 10,7–12,6 l, trasa 8,9–9,7 l. Główne plusy: bardzo trwałe mosty, sprawdzony rozrząd (pasek wymiana co 70 tys.), tania regeneracja turbo, dostępność części (silnik wspólny z Patrol/Terrano I), odporność na złe paliwo, ultra-prosta budowa, niezniszczalna rama i odporność na wysokie przebiegi nawet powyżej 500 tys. km. Kabina: przestronna, praktyczna, dużymi schowkami, wygodnymi fotelami, klimatyzacją, solidna elektronika i bagażnik 450–1800 l. Wady: szybkie zużycie sprzęgła, turbo/oraz wycieki uszczelek po 120 tys., bugi elektryki centralnego, amortyzatory do przeglądu po off-roadzie, podatność ramy i progów na rdzę przy braku corocznej konserwacji, umiarkowana dynamika na trasie. Model wymaga cyklicznej wymiany oleju, inspekcji rozrządu, przeglądów mostów/nawiewów i czyszczenia turbo. Terrano II 2.7 TD świetnie sprawdza się jako auto robocze, wyprawowe, taxi terenowe, dla myśliwych, rodzin lub każdej firmy potrzebującej niezawodności i kosztów pod kontrolą w trudnych warunkach.