Nissan X-Trail I 2.0 140KM (T30, 2000–2007) to klasyczny SUV segmentu C-D, który przez lata zdobył uznanie za niezawodność, wszechstronność i bardzo niskie koszty obsługi. Silnik QR20DE (2,0, 140KM/192Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/4AT, napęd przód lub AWD AllMode) zapewnia wystarczającą dynamikę (0–100 km/h w 11,3 s, vmax 181 km/h, spalanie miasto 9,0–10,7 l, trasa 7,2–8,1 l). Do największych plusów należy praktycznie dożywotni rozrząd (łańcuch wymaga tylko kontroli napinacza przy przebiegach ponad 200 tys.), bardzo tania regeneracja osprzętu (cewki, alternatory, osprzęt dzielony z Almerą/Primera), odporność silnika na LPG IV gen., szeroka dostępność części i szeroki rynek wtórny. Kabina wyróżnia się wysoką pozycją za kierownicą, bardzo przestronnym wnętrzem, wygodnymi fotelami, praktycznym bagażnikiem (410–1850 l), solidną klimatyzacją, niezłą izolacją akustyczną, czy prostą deską rozdzielczą. Samochód dobrze sprawdza się zarówno jako auto rodzinne, flotowe taxi, jak i daily car do pracy. WADY: szybkie zużycie sprzęgła przy ruchu miejskim/lub obciążonych trasach, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 120–150 tys., bugi elektryki szyb/klimy/centralnego, amortyzatory wymagające inspekcji przy dużych przebiegach, podatność progów i gniazd tylnej osi na rdzę bez konserwacji. Regularna wymiana oleju, inspekcja rozrządu, kontrola zawieszenia i serwis napędu 4×4 są kluczowe dla trwałości tego modelu. X-Trail I 2.0 to praktyczny SUV klasyczny gotowy do codziennej pracy, podróży i codziennej eksploatacji, stawiający na przewidywalność i niedrogą obsługę.