NISSAN X TRAIL I 2.2 DCI 136KM YD22DDTI – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan X-Trail I 2.2 dCi 136KM YD22DDTi (T30 FL, 2003–2007) to ceniony SUV klasy średniej, wybierany przez floty, rodziny oraz entuzjastów dalekich tras i jazdy w trudniejszych warunkach. Motor YD22DDTi (2.2 turbo, 136KM/314Nm, rozrząd łańcuch, 6MT, napęd AWD AllMode) pozwala na 0–100 km/h w 11,6 s, vmax 180 km/h, spalanie miasto 7,6–8,8 l, trasa 5,6–6,8 l. Największe zalety to ultra-trwały łańcuch rozrządu (inspekcja napinacza), bardzo tania regeneracja turbo/wtrysków (osprzęt dzielony z Almerą, Navarą, Primery), szeroka baza zamienników części, dobra odporność na trudne paliwo i wysokie przebiegi, a także niska awaryjność układu napędowego AllMode. Kabina: wygodne siedzenia, solidne materiały, przestronny bagażnik 410–1850 l, pełna elektryka, klimatyzacja automatyczna, praktyczne schowki i liczne porty. Model doskonale znosi eksploatację flotową/taxi, a regularnie serwisowany przejedzie setki tysięcy kilometrów bez poważniejszych awarii. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/floty, wycieki uszczelek turbo po 120–150 tys., bugi centralki/klimatyzacji, czasem awarie EGR/DPF (przy flocie miejskiej), amortyzatory wymagające inspekcji na długich trasach, podatność progów/spodu drzwi na rdzę. Regularna wymiana oleju (co 10 tys.), diagnostyka turbo, inspekcja łańcucha i kontrola zawieszenia są kluczowe dla długowieczności. X-Trail I dCi 136KM to propozycja dla taxi, flot firmowych, rodzin poszukujących sprawdzonego diesla w przewidywalnej obsłudze i funkcjonalnego na co dzień.