NISSAN X TRAIL I 2.2 DI 114KM YD22DDT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan X-Trail I 2.2 Di 114KM YD22DDT (2001–2003) to bazowa wysokoprężna odmiana modelu T30, preferowana przez użytkowników oczekujących ekonomicznej, prostszej mechaniki przy zachowaniu typowej dla Nissanów solidności. Motor YD22DDT (2.2, 114KM/260Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT, napęd AWD) pozwala na sprint 0–100 km/h 12,7 s, vmax 177 km/h, spalanie miasto 7,5–8,6 l, trasa 5,5–6,7 l. Największym atutem jest ultra-trwały rozrząd (łańcuch do kontroli przy przebiegach powyżej 250 tys.), szeroka dostępność zamienników (silnik współdzielony z Almerą/Navarą/Primera), ultra-tania naprawa turbo, prostota budowy i bardzo niskie wymagania serwisowe (brak DPF, klasyczny układ wtryskowy). Wnętrze – wygodne siedzenia, klasyczna deska, ogrzewanie, porządny bagażnik 410–1850 l, solidność blachy, ergonomia, dobre wyciszenie. Wadą jest szybkie zużycie sprzęgła przy taksówce/flotach, typowe wycieki turbo/uszczelek po 110–130 tys., bugi elektryki, amortyzatory do kontroli przy dłuższych trasach/off-road, podatność progów na rdzę i czasem awarie sterowania napędem AWD. Regularna wymiana oleju (co 10 tys.), inspekcja łańcucha/turbo, przegląd amortyzatorów – klucz do bezproblemowej eksploatacji. X-Trail Di 114KM polecany jest do taxi, flot, użytkowników potrzebujących taniego w serwisie diesla o bardzo przewidywalnej mechanice i sprawdzonym napędzie.