NISSAN X TRAIL I 2.5 I 16V 165KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan X-Trail I 2.5 I 16V 165KM (T30, 2001–2007) – najmocniejsza benzynowa odmiana tej generacji, skierowana do kierowców pragnących nie tylko komfortu, ale również dużej elastyczności i doskonałej dynamiki. Motor QR25DE (2.5, 165KM/226Nm, rozrząd łańcuchowy, 5MT/4AT, napęd AWD AllMode) pozwala na sprint 0–100 km/h 9,9 s, vmax 192 km/h, spalanie miasto 10,3–12,2 l, trasa 7,5–8,9 l. Najważniejsze atuty: ultra-trwały rozrząd (łańcuch wymaga tylko inspekcji), bardzo tania regeneracja osprzętu, silnik odporny na LPG, szeroka baza zamienników (osprzęt dzielony z Altimą, Murano), przewidywalność kosztów serwisowania, świetna odporność na tuning do 185 KM. Kabina: bogate wyposażenie (skóra, klimatyzacja automatyczna, pełna elektryka szyb, nagłośnienie Bose – w top wersjach), bardzo wygodne siedzenia, szerokie wnętrze, bagażnik 410–1850 l. WADY: szybkie zużycie automatu/sprzęgła w ruchu flotowym, wycieki pokrywy zaworowej po 120–140 tys., bugi elektryki szyb/klimatyzacji, amortyzatory do inspekcji przy wysokich przebiegach, miejscowa podatność progów i dolnych rantów drzwi na rdzę. Regularna wymiana oleju (co 10 tys.), kontrola rozrządu, hamulców i napędu AWD oraz sezonowa obsługa klimatyzacji wymagane dla długich przebiegów. X-Trail 2.5 165KM to idealny wybór na rodzinne daily, flotę, taxi premium oraz auto z potencjałem tuningowym – praktyczny, przewidywalny i bardzo dynamiczny SUV z epoki, gdy serwis nie był kosztowny.