NISSAN X TRAIL II 1.3 16V DIG-T 160KM HR13DDT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan X-Trail II 1.3 16V DIG-T 160KM HR13DDT (2018–2021, lifting) to nowoczesny SUV klasy średniej, wprowadzający do oferty downsizingowaną, czterocylindrową jednostkę benzynową z turbodoładowaniem i zaawansowanym rozrządem łańcuchowym. Motor HR13DDT (1.3 turbo, 160KM/260Nm, 6MT/7DCT, napęd przód, GPF) powstał we współpracy z Renault i Mercedesem (znany m.in. z Kadjara czy GLB 200). Osiągi: 0–100 km/h w 9,6 s, vmax 198 km/h, spalanie miasto 7,2–8,8 l, trasa 5,4–6,3 l. Kluczową zaletą jednostki jest bardzo dobra elastyczność i dynamiczne przyspieszenie już od niskich obrotów, dzięki czemu X-Trail 1.3 DIG-T doskonale radzi sobie zarówno w mieście, jak i na trasie. Łańcuch rozrządu uchodzi za wyjątkowo trwały (inspekcja napinacza po 150 tys.), turbo i osprzęt są szeroko dostępne i tanie z powodu masowego zastosowania w innych markach, a elektronika silnika radzi sobie bardzo dobrze z soft-tuningiem (do 175KM bez uszczerbku trwałości). X-Trail oferuje bardzo wygodne wnętrze – ergonomiczne fotele, szerokie drzwi, praktyczny bagażnik 530–2000 l, nowoczesne multimedia NissanConnect, kamerę 360, asystenta jazdy w korku, klimatyzację automatyczną i bogaty pakiet bezpieczeństwa ADAS. Do wad należy szybkie zużycie sprzęgła i DCT przy intensywnej miejskiej lub flotowej eksploatacji, typowe wycieki uszczelek turbo po 90–120 tys., miejscowe bugi softu systemów multimediów i ADAS, podatność dolnych rantów drzwi na rdzę przy zaniedbaniu corocznej konserwacji oraz amortyzatory słabnące po dłuższych trasach. Silnik wymaga regularnej wymiany oleju (max co 10 tys.), cyklicznych kontroli rozrządu, serwisu turbo oraz aktualizacji softu i multimediów. To propozycja dla rodzin, flot taxi premium, wymagających użytkowników i nowoczesnych firm, ceniących komfort, najnowsze technologie i dobrą dynamikę przy umiarkowanych kosztach użytkowania.