NISSAN X TRAIL II 2.0 141KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan X-Trail II 2.0 141KM (T31, 2007–2013) to klasyczna odmiana benzynowa terenowego SUV-a z czasów, gdy jeszcze stawiano na prostotę obsługi i przewidywalność eksploatacji. Silnik MR20DE (2.0, 141KM/196Nm, rozrząd łańcuchowy, 6MT/CVT, napęd przód lub AWD AllMode II) daje przyzwoite osiągi (0–100 km/h w 11,1 s, vmax 181 km/h, spalanie miasto 8,9–10,5 l, trasa 6,6–7,7 l). Do największych zalet należy legendarny łańcuch rozrządu (praktycznie bezobsługowy, zalecana inspekcja po 200 tys.), tania regeneracja alternatorów i osprzętu (silnik stosowany również w Qashqaiach, X-Trailach i Altimach), szeroka baza zamienników, odporność na instalacje LPG oraz bardzo przewidywalny koszt serwisowania zawieszenia i skrzyni biegów. X-Trail II oferuje bardzo przestronną kabinę, wygodne fotele, podwyższoną pozycję, łatwe w obsłudze multimedia, klimatronik, duży bagażnik (479–2017 l po złożeniu kanapy), roletę i praktyczne schowki. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów przy ruchu miejskim/lub taxi, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 120–150 tys., bugi elektryki szyb, amortyzatory wymagające inspekcji po trasach, miejscowa podatność dolnych partii karoserii na rdzę przy braku regularnej konserwacji antykorozyjnej. Model wymaga regularnej wymiany oleju, sezonowych przeglądów zawieszenia, serwisu napędu AWD oraz inspekcji łańcucha i zaworów. X-Trail II 2.0 sprawdzi się jako rodzinny SUV, auto flotowe czy taxi premium i pozwala cieszyć się wygodą, dużą ładownością i bezstresową eksploatacją przez długie lata.