NISSAN X TRAIL III 1.6 DCI 130KM R9M – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Nissan X-Trail III 1.6 dCi 130KM R9M (2014–2020) to bestseller klasy rodzinnych SUV-ów, wybierany przez floty, taxi oraz osoby podróżujące głównie poza miastem dzięki niskim kosztom eksploatacji i dobrej dynamice. Jednostka R9M (1.6 dCi, 130KM/320Nm, rozrząd pasek, 6MT/CVT, napęd przód lub AWD, DPF) zapewnia aksamitną pracy i elastyczność (0–100 km/h w 11,0 s, vmax 188 km/h, spalanie miasto 5,6–6,8 l, trasa 4,5–5,5 l). Kluczowe zalety: bardzo przewidywalny rozrząd (pasek co 120–130 tys.), szeroka baza zamienników turbo/wtrysków (osprzęt współdzielony z Renault Kadjar/Megane), tania regeneracja DPF, ogromna odporność na przebiegi powyżej 350 tys. km, mała awaryjność elektroniki, łatwo wymienialne podzespoły układu napędowego. Kabina przestronna, ergonomiczna, mieści nawet 7 osób, posiada nowoczesne multimedia, automatyczną klimę, bagażnik 565–1996 l, rozbudowany pakiet schowków i portów ładowania, bogaty system kamer oraz ADAS. WADY: szybkie zużycie sprzęgła/dwumasy w mieście/flocie, regularna wymiana oleju (max co 10 tys.), bugi softu/klimatyzacji/multimediów, miejscowa korozja rantów drzwi i bagażnika przy zaniedbanej obsłudze, amortyzatory wymagające inspekcji przy przewozie dużych ładunków, czasem awarie DPF przy „miejskich” przebiegach. X-Trail III 1.6 dCi to SUV na każdą okazję – do dużej rodziny, firm, taxi premium, dla osób oczekujących ekonomii, niezawodności, niskich kosztów i szerokiej funkcjonalności pojazdu użytkowego.