OPEL ADAM 1.4 16V ECOFLEX 100KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Adam 1.4 16V ecoFLEX 100KM (2012–2019) to jeden z najbardziej charakterystycznych miejskich hatchbacków ostatniej dekady, zaprojektowany głównie z myślą o młodych kierowcach szukających stylowego, nowoczesnego i niedrogiego samochodu do codziennych obowiązków. Silnik 1.4 16V (100KM/130Nm, rozrząd pasek, 5MT, napęd na przód) jest jednostką znaną ze swojej odporności na duże przebiegi, względnie bezproblemowej eksploatacji oraz niskiej awaryjności pod warunkiem regularnych wymian napinacza i filtrów oleju. Spalanie oscyluje wokół 6,7–7,2 l/100km w mieście, na trasie 5,0–5,5 l, auto cechuje się też dobrą elastycznością i zwinnością w ruchu miejskim (0–100 km/h 11,5 s, vmax 185 km/h). Opel Adam zachwyca wnętrzem, które wykończone jest dużo staranniej niż w segmencie B (opcje dwutonowych tapicerek, kolorowe panele deski, oryginalne multimedia IntelliLink, klimatyzacja automatyczna), wielką personalizacją wyglądu (lakier, felgi, daszki zawieszek) i praktycznością w mieście. Bagażnik: 170–663 l, Tył raczej awaryjny dla dorosłych na dłuższych trasach, ale codzienne zakupy obsłuży bez problemu. WADY: szybkie zużycie sprzęgła przy częstej jeździe w korkach, wycieki z pokrywy zaworowej po około 120 tys., bugi elektroniki (multimedia, centralny zamek), wytrzymałość zawieszenia przedniego do kontroli po nierównościach, amortyzatory wymagające wymiany po 100 tys., podatność progów na punktową rdzę (przy braku corocznej konserwacji). Model wymaga regularnej wymiany paska, oleju co 10 tys., przeglądu zawieszenia i diagnostyki softu. Świetnie znosi również instalacje LPG. Opel Adam 1.4 100KM to wybór dla młodych, kobiet, firm car-sharing czy floty miejskiej – oferuje indywidualizm, niskie koszty i praktyczny styl na lata.