OPEL ANTARA 2.0 CDTI ECOTEC 150KM A20DT – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Antara 2.0 CDTI ECOTEC 150KM A20DT (2006–2011) – najmocniejszy diesel pierwszego wcielenia Antary, zaprojektowany dla wymagających użytkowników szukających komfortu, elastyczności i wyższych parametrów na dłuższe wyprawy. Silnik A20DT (2.0 CDTI, 150KM/320Nm, pasek rozrządu, 5/6MT/5AT, napęd AWD lub przód) gwarantuje lepszą dynamikę (0–100 km/h 10,8 s, vmax 186 km/h, spalanie miasto 8,3–9,2 l, trasa 6,5–7,5 l), dobrą tolerancję na długie trasy, wysoką wytrzymałość na flotową eksploatację oraz przewidywalny koszt serwisu (turbo/rozrząd). Zaletą jest szeroka dostępność tanich zamienników, bardzo tania naprawa turbosprężarki/osprzętu (wspólne z Captivą, Isuzu), prosta obsługa napędu AWD i wytrzymałe amortyzatory. Kabina zapewnia wygodne fotele, dużo schowków, duży bagażnik 370–1420 l, bogate multimedia i wersje wyposażenia, praktyczne rozwiązania na długie podróże. WADY: szybka degradacja sprzęgła/dwumasy przy flocie/taxi, wycieki turbo/uszczelek po 110–140 tys., bugi elektroniki (klimatyzacja, centralny, DPF, EGR), amortyzatory do kontroli po off-roadzie, podatność dolnych rantów karoserii na korozję. Do obowiązków należy regularna wymiana oleju, inspekcja paska rozrządu i turbo/DPF oraz sezonowa konserwacja blachy. Opel Antara 2.0 CDTI 150KM polecany jest tym, którzy wymagają dużego, wygodnego i odpornego SUV-a dla rodziny, taxi, floty lub do intensywnych wyjazdów służbowych – moc, komfort, przewidywalna obsługa i spore możliwości personalizacji.