OPEL ASTRA F 1.8 I 16V 115KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra F 1.8 i 16V 115KM (1994–1998) to jedna z najmocniejszych benzynowych wersji tego modelu, skierowana do bardziej wymagających kierowców. Motor C18XE (1.8, 16V, 115KM/158Nm, rozrząd pasek, 5MT) pozwala na 0–100 km/h w 9,8 s, vmax 200 km/h, spalanie miasto 9,4–10,7 l, trasa 6,4–7,4 l. Największymi plusami jest wytrzymały silnik z dużą podatnością na tuning (do 125–130 KM przy sofcie i lekkich modyfikacjach wydechu), szeroka baza części (pasuje z Vectry/Astry/Vivaro), odporność na LPG IV generacji, łatwy i tani montaż gazu oraz bardzo przewidywalne naprawy – praktycznie każdy warsztat poradzi sobie z tym modelem. Wnętrze komfortowe, fotele sportowe (w wersji GSi), szeroki bagażnik, solidna deska. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i rozrządu w sportowej flocie, wycieki pokrywy zaworowej po 100–140 tys., bugi elektryki szyb/centralnego, amortyzatory po dłuższych trasach, podatność dolnych rantów drzwi na korozję, możliwe wycieki z głowicy po dużych przebiegach. Zaleca się regularnie wymieniać olej i pasek rozrządu (max 60 tys.), kontrolować hamulce oraz inspekcje zawieszenia. Astra F 1.8 16V sprawdzi się w roli rodzinnego daily o sportowym zacięciu, auta dla młodych czy daily do lekkiego tuningu.