Opel Astra F 1.8 i 90KM (1992–1997) – klasyczna, ekonomiczna wersja dla ludzi szukających kompromisu pomiędzy mocą a taniością utrzymania. Jednostka C18NZ (1.8, 90KM/145Nm, rozrząd pasek, 5MT/4AT), pozwala na 0–100 km/h w 12,2 s, vmax 178 km/h, spalanie: miasto 8,4–9,6 l, trasa 6,0–6,9 l. Atutami są bezproblemowość serwisowa (osprzęt kompatybilny z Vectrą, Kadettem i Corsą), szeroka dostępność tanich zamienników, wytrzymałość na LPG, prostota obsługi rozrządu oraz legendarny brak awaryjności elektroniki pokładowej. Wnętrze typowe dla lat 90.: wygodne, szerokie siedzenia, duży bagażnik, przejrzysta deska, dobra ergonomia i solidna blacha. WADY: szybkie zużycie sprzęgła w intensywnym cyklu miejskim/taxi, typowe wycieki uszczelek pokrywy zaworowej po 120 tys., bugi elektryki centralnego/klimatyzacji, amortyzatory do wymiany po trasach, podatność dolnych progów na rdzę, wyciszenie wnętrza ustępuje nowszym konstrukcjom. Model wymaga regularnych inspekcji rozrządu, przeglądów olejowych co 10 tys., konserwacji progów i rutynowej diagnostyki zawieszenia. Astra 1.8 i 90KM to idealny wybór do floty firmowej, auta rodzinnego na długie lata, budżetowe auto dla młodych, a także wóz, który przy właściwej pielęgnacji odwdzięczy się prostą, tanią codziennością przez kolejne dekady.