Opel Astra F 2.0 i 16V 136KM (C20XE, 1992–1998) to topowa benzynowa wersja pierwszej generacji Astry, rozchwytywana przez entuzjastów dynamicznej jazdy i klasyków szukających potencjału na modyfikacje. Ikoniczna jednostka C20XE (2.0, 16V, 136KM/180Nm, rozrząd pasek, 5MT) uchodzi za jedną z najlepszych konstrukcji z epoki – świetna elastyczność, wysoka kultura pracy i możliwość pracy na LPG bez utraty osiągów. Sprint 0–100 km/h zajmuje 8,2 s, prędkość maksymalna wynosi 208 km/h, a spalanie mieści się w granicach 8,6–10,2 l w mieście i 6,5–7,4 l w trasie. Do zalet należy duża odporność na tuningi (bezpiecznie do 150–160 KM na seryjnym osprzęcie), ultra-tania naprawa rozrządu, szeroka podaż części (osprzęt dzielony z Calibrą i Vectrą A), doskonała odporność na wysokie temperatury i możliwość wykorzystania auta jako daily, taxi sport, a nawet amatorskie auto torowe. Kabina typowa dla lat 90.: sportowe, ale wygodne fotele (opcjonalnie Recaro), duża ilość miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu, klasyczna prosta deska, czytelne zegary i bagażnik do 1180 l. WADY: szybkie zużycie sprzęgła i synchronizatorów przy agresywnej eksploatacji, typowe wycieki uszczelek głowicy po 120–150 tys., bugi elektroniki szyb i centralnego, amortyzatory wymagające serwisu po pokonywaniu tras, podatność progów na rdzę; bardziej kosztowna regeneracja głowicy przy zaniedbaniu rozrządu. Model wymaga wymiany oleju co maksymalnie 10 tys. km, sezonowych przeglądów pasków, hamulców i zawieszenia oraz konserwacji podwozia. Astra F 2.0 16V jest autem dla wymagających, kolekcjonerów, osób szukających mocnego daily, floty klubowej czy zabawkowego auta na eventy – doskonały kompromis trwałości, mocy i kosztów zakupowo-serwisowych.