OPEL ASTRA G 1.2 16V ECOTEC 65KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra G 1.2 16V Ecotec 65KM to najskromniejsza wersja benzynowa popularnego kompakta GM, wybierana głównie przez osoby poszukujące naprawdę taniego w utrzymaniu samochodu do miasta i na krótkie trasy. Serce: X12XE (1.2 Ecotec, 65KM/100Nm, rozrząd pasek, 5MT), napęd na przód, zapewnia nieco niższą dynamikę – 0–100 km/h w 15,6 s, vmax 159 km/h, spalanie miasto 6,0–6,8 l, trasa 4,6–5,5 l. Katalogowo najważniejsze plusy to odporność na LPG, bardzo tania obsługa rozrządu i całego osprzętu (części jak w Corsie, Tigra), łatwy serwis w każdym niezależnym warsztacie, szeroka dostępność zamienników oraz minimum problemów z czujnikami silnika. Kabina typowa: wygodne przednie fotele, dużo miejsca z przodu, stosunkowo ergonomiczna deska, pojemny bagażnik (370–1190 l) oraz bardzo czytelne wskaźniki. WADY: bardzo przeciętne przyspieszenie z kompletem osób, szybsze zużycie sprzęgła i wydechu w korkach/flotach, typowe wycieki uszczelek po ok. 110 tys., sporadyczne bugi centralnego, amortyzatory do inspekcji po trasach, podatność rantów/progów na rdzę, lekko uciążliwa głośność pracy na obrotach. Model wymaga systematycznych wymian oleju, kontroli paska i okresowej konserwacji. Astra G 1.2 65KM to typowe auto do miasta, na naukę jazdy, floty miejskiej lub drugi samochód domowy – niskie OC, minimum awarii i bardzo tanie naprawy.