OPEL ASTRA G 1.6 8V 75KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra G 1.6 8V 75KM (X16SZR, 1998–2001) to podstawowa wersja benzynowa tej generacji, która przez lata zrobiła ogromną karierę wśród flot, osób szukających niedrogiego w utrzymaniu samochodu, a także początkujących kierowców. Silnik 8-zaworowy (75KM/120Nm, rozrząd pasek, 5MT) znany jest z legendarnej odporności na złe paliwo, doskonałej tolerancji instalacji LPG oraz praktycznie bezproblemowej pracy do bardzo wysokich przebiegów przy regularnych wymianach oleju (co 10 tys. km). Model ten oferuje standardowe osiągi (0–100 km/h w 14,0 s, vmax 169 km/h, spalanie miasto 8,0–9,1 l, trasa 5,8–6,6 l), a wnętrze zapewnia typowy dla Astry komfort, prostotę obsługi oraz bardzo trwałe materiały. Atutami pozostają niskie ceny wszystkich zamienników (zarówno podzespołów silnika, zawieszenia jak i blacharki), łatwość montażu i serwisu LPG, wielka dostępność części i możliwość naprawy praktycznie w każdym warsztacie. Do minusów należy szybkie zużycie sprzęgła przy częstym ruszaniu lub pracy flotowej, typowe wycieki uszczelek pokrywy zaworowej ponad 110 tys., bugi elektroniki szyb i centralnego zamka, amortyzatory wymagające wymiany po trasach lub intensywnym użytkowaniu, lokalne ogniska rdzy na progach, spodzie drzwi i tylnej klapie. Rekomendowana regularna wymiana oleju, kontrola paska rozrządu wraz z rolkami i napinaczem co 60–80 tys., przegląd zawieszenia i sezonowa konserwacja blachy. Astra G 1.6 8V to bezapelacyjnie najlepsze auto na naukę, taxi ekonomiczne, drugi samochód domowy lub minimum problemów w taniej eksploatacji.