OPEL ASTRA G 1.8 16V 125KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra G 1.8 16V 125KM (Z18XE, 2000–2004, wersja GSi/Sport) to topowy benzynowy wariant w tej generacji, chętnie wybierany przez młodych oraz entuzjastów dynamicznej jazdy. Silnik Z18XE (1.8, 16V, 125KM/167Nm, rozrząd pasek, 5MT) umożliwia sprint 0–100 km/h w 9,8 s, vmax 209 km/h, spalanie miasto 8,7–10,1 l, trasa 6,2–7,5 l. Auto słynie z możliwości wszechstronnego tuningu (135–140KM przy prostych modyfikacjach), niskich kosztów obsługi (osprzęt dzielony z innymi modelami Opla), bezawaryjności głównego osprzętu, trwałości zawieszenia, odporności na LPG oraz niezłej elastyczności silnika także w trasie. Kabina bogatsza: sportowe detale, wygodne fotele, lepsze nagłośnienie, praktyczny bagażnik do 1190 l, mnóstwo schowków i klasyczna, ergonomiczna deska. Do wad zaliczyć trzeba szybkie zużycie sprzęgła w dynamicznej flocie lub ruchu miejskim, typowe wycieki uszczelek głowicy/pokrywy ponad 110 tys., bugi elektroniki, amortyzatory do przeglądu po trasach, podatność na rdzę dolnych progów i rantów drzwi bez regularnej konserwacji oraz przeciętną odporność na zaniedbania serwisowe. Model wymaga częstych wymian oleju (max 10 tys.), kontroli rozrządu i sezonowej obsługi zawieszenia. Astra G 1.8 16V 125KM to idealny wybór na daily z pazurem, taxi sport, auto do nauki jazdy dynamicznej lub flotowego, budżetowego sportowego kompaktu.