OPEL ASTRA H FL 1.6 16V TURBO 180KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra H FL 1.6 16V Turbo 180KM (Z16LET/A16LET, lata 2007–2010) to sportowa odmiana popularnego kompaktu, skierowana do osób oczekujących wyraźnego przyrostu mocy i elastyczności, bez olbrzymiego wzrostu kosztów serwisowych. Silnik turbo (1.6, 180KM/230-265Nm, 6MT), bazujący na trwałej i sprawdzonej konstrukcji Ecotec, gwarantuje sprint 0–100 km/h w 8,3 s, vmax 221 km/h oraz świetne warunki do tuningu soft (200–220 KM bez kosztownego modyfikowania hardware). Największe plusy to doskonała wytrzymałość jednostki (wysoka odporność nawet przy braku regularnych przeglądów, pod warunkiem wymian oleju co max 10 tys.), bardzo szeroka baza tanich zamienników (turbo, rozrząd, osprzęt dzielony m.in. z Insignią), prosta obsługa napędu rozrządu paskiem, łatwy serwis LPG i rozbudowana dokumentacja w niezależnych serwisach. Kabina wyróżnia się sportową linią foteli, praktycznym bagażnikiem (375–1295l), dobrą ergonomią i panoramiczną widocznością. WADY: dość szybkie zużycie skrzyni M32 (łożyska) przy ostrym traktowaniu, wycieki z pod pokrywy zaworów i turbo po ok. 120 tys., bugi elektroniki sterującej (czujniki boostu, błąd ABS), amortyzatory tracące sztywność po trasach lub intensywnym torze, podatność stalowych ramion zawieszenia na rdzę. Auto wymaga przeglądów turbo oraz regularnej wymiany pasków/oleju, inspekcji układu doładowania i sezonowej konserwacji zawieszenia – prawidłowo eksploatowane zapewnia bardzo długą żywotność i sportowe emocje na co dzień.