OPEL ASTRA J 1.4 16V TURBO ECOFLEX 140KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J 1.4 16V Turbo ecoFLEX 140KM (A14NET, 2009–2015) to kompromis między dynamiką a umiarkowanymi wydatkami dzięki nowoczesnemu silnikowi turbo z wielopunktowym wtryskiem, rozrządem łańcuchowym i wysoką podatnością na tuning. Jednostka generuje 140KM/200 Nm, 6MT lub 6AT, 0–100 km/h w 9,5 s, vmax 205 km/h, spalanie miasto 7,2–8,2 l, trasa 5,7–6,5 l. Atuty: świetna elastyczność (już od 1800 obr.), doskonała reakcja na chip-tuning (do 165 KM bez zmian hardware), bardzo dobra ergonomia jazdy (kompromis komfort/sztywność zawieszenia), trwały napęd łańcuchem (sprawdzać naciąg/olej co max 80 tys.), szeroka baza zamienników i tania regeneracja turbo. Kabina: komfortowe fotele, przestrzeń z przodu i z tyłu, innowacyjna deska, bardzo dobry system audio, pakiet tapicerek oraz bogaty bagażnik (370–1235 l). WADY: szybkie zużycie dwumasy i skrzyni biegów M32, typowe wycieki spod pokrywy zaworów, wyższe zużycie oleju przy ostrej eksploatacji, przypadki pękających tłoków w słabszych wersjach po liftingu, bugi softu. Konieczna jest częsta kontrola stanu oleju, regularne wymiany filtrów i zaplanowana inspekcja turbo. Astra J 1.4 Turbo 140KM to model do dynamicznej jazdy miejskiej, trasowej, floty, taxi lub dla entuzjastów niskiego kosztu tuningu oraz szerokich możliwości konfiguracji.