OPEL ASTRA J 1.4 90KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J 1.4 90KM (A14XER, 2009–2015) to najprostszy, wolnossący wariant benzynowy dla osób szukających najtańszego w serwisie auta kompaktowego na rynku. Silnik (90KM/130Nm, 5MT) korzysta z identycznej konstrukcji co wersja 100KM, doskonale znosi LPG, wyróżnia się niskim spalaniem (miasto 6,5–7,2 l, trasa 5,0–5,9 l), banalnie prostym serwisem rozrządu (łańcuch, praktycznie bezobsługowy do 180 tys.), tanim utrzymaniem osprzętu i bazy zamienników. Wnętrze: klasyczne, praktyczne, wygodne siedzenia, dobra widoczność, prosta obsługa oraz funkcjonalny bagażnik (370–1235 l). WADY: niska elastyczność wymagająca częstej redukcji biegów, szybkie zużycie sprzęgła w mieście/flotach, typowe wycieki oleju z pokrywy zaworów i obudowy termostatu po 100 tys., bugi elektroniki oraz wentylatorów, miejscowa podatność na rdzę (przede wszystkim pod tylną kanapą/progi), przeciętny komfort na autostradzie. Model wymaga cyklicznych inspekcji oleju/łańcucha, regularnej obsługi układu zapłonowego i konserwacji zawieszenia. Astra J 1.4 90KM idealnie sprawdzi się w roli daily, drugiego samochodu w domu, auta nauczyciela, taxi dla firm lub floty miejskiej – najniższe koszty, trwałość i prostota przez lata.