OPEL ASTRA J 1.6 TURBO ECOTEC 180KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J 1.6 Turbo ECOTEC 180KM (A16LET, produkcja 2009–2015) to topowa, sportowa benzyna tego modelu – ceniona za bardzo dobrą dynamikę, spory zapas mocy do tuningu (bezpiecznie do 200-220KM na samym soft). Silnik 1.6 turbo (cztery cylindry, 16V, bezpośredni wtrysk/łańcuch/pasek rozrządu, intercooler) pozwala na sprint 0–100 km/h w 8,3 s i vmax 221 km/h; spalanie realne to 8,7–10,2 l miasto, 6,1–7,3 l trasa. Wielką zaletą jest trwała konstrukcja i szeroka baza zamienników – osprzęt turbo współdzielony z Insignią/Astrą H, łatwość serwisowania oraz bardzo dobra współpraca z LPG. Model oferuje wygodne, opcjonalnie sportowe fotele, rozbudowane multimedia, pojemny bagażnik (370–1235 l), bogate wyposażenie (klima, good audio, skóra). WADY: szybkie zużycie skrzyni M32 (łożyska) przy agresywnej jeździe, potencjalne wycieki z pod pokrywy zaworowej/turbo po ok. 120 tys., bugi elektroniki (czujniki doładowania, ABS), przy dłuższych trasach amortyzatory tracące sztywność, podatność na rdzę przednich progów i zawieszenia stalowego. Model wymaga częstych przeglądów turbo, układu rozrządu i wymiany oleju co max 10 tys., konserwacji zawieszenia i sezonowej diagnostyki softu silnika – prawidłowo serwisowany jest bardzo trwały i zapewnia sportowe emocje na co dzień.