OPEL ASTRA J 1.7 CDTI 100KM A17DT/A17DTL – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Opel Astra J 1.7 CDTI 100KM A17DT/A17DTL (2009–2015) – ekonomiczny diesel Isuzu z rodziny Circle L, ceniony za niskie koszty serwisowania, trwałość mechaniki i łatwość obsługi. Jednostka (4-cylindry, 16V, Common Rail, turbo, pasek rozrządu, 5/6MT) zapewnia 0–100 km/h w 11,9 s, vmax 184 km/h, spalanie miasto 5,4–6,4 l, trasa 4,1–4,7 l. Mimo niskiej mocy, silnik gwarantuje zadowalającą elastyczność, szeroką dostępność zamienników i bezproblemowe osiąganie ponad 300 tys. km. Kabina: wygodne fotele, dobre wyciszenie, klasyczna deska rozdzielcza, duży bagażnik, niezawodna elektryka. WADY: szybkie zużycie koła dwumasowego po 200 tys. km, awarie zaworu sterującego turbiną (nagły spadek mocy, naprawa 700-900 zł), zapychający się DPF po jeździe miejskiej (wymiana nawet 5000 zł), słaba kultura pracy na obrotach, bugi wtryskiwaczy (Denso drogie w naprawach), typowe wycieki oleju i paliwa z pompy. Model wymaga cyklicznej wymiany oleju i filtra (co max 10 tys.), inspekcji paska, testów turbo oraz napraw zawieszenia – polecany dla flot, taxi, firm i osób oczekujących niskich kosztów.